Het is niet voldoende om als ondernemer te beschikken over een ruime dosis idealisme en vakmanschap. Uiteindelijk is het belangrijk om de huidige klanten en toekomstige klanten ervan te overtuigen, dat jij dé oplossing bent voor hun probleem. Alleen een goede overtuiging kan tot verkoop leiden. Om bij de klanten in beeld te komen, zal je op de eerste plaats zichtbaar moeten zijn voor de doelgroep. Dit kan op verschillende manieren, maar de website is tegenwoordig misschien wel het belangrijkste middel om bij consumenten in beeld te komen.

Kom in beeld

Om in het beeld te komen van je doelgroep, kun je aan allerlei verschillende vormen van reclame denken. Zo kun je kiezen voor een extra grote vermelding in een telefoon- of beroepengids. Maar ook advertenties die je plaatst in dag- en weekbladen, of op reclameborden bij je vestiging. Zelfs langs de sportvelden van een plaatselijke sportvereniging, kun je in beeld komen bij de doelgroep. Bij elke reclamevorm moet je jezelf afvragen waar je de meeste kans om op te vallen. In toenemende mate beweegt je mogelijke klant zich digitaal. Opvallen zal dus ook via het digitale vlak moeten gebeuren. Hoe je dit doet? Met een goed ontworpen website!

Waar zijn je klanten?

Mensen die op zoek zijn naar een vakman of aanbieder van producten of diensten, kijken steeds minder vaak in de telefoongids. Consumenten zullen in eerste instantie op het internet kijken welke ondernemer aanbiedt, wat zij nodig hebben. Hierbij is een goed webdesign van de website dus van levensbelang. Bedenk echter wel dat je niet de enige aanbieder bent, ook jouw concurrenten zullen zich namelijk via het internet bekend maken. Dit stelt eisen aan de manier waarop jouw website functioneert en hoe het er in zijn geheel uitziet. Als de website onaantrekkelijk is of niet goed werkt, dan klikken potentiële klanten weg om naar de concurrent te gaan. De kans dat klanten dan nog terugkomen is miniem. Uit onderzoek is gebleken dat een consument maar enkele seconden nodig heeft om te beslissen of hij/zij op de desbetreffende website blijft, of dat hij/zij verder zoekt naar een ander bedrijf. De eerste indruk moet dus meteen goed zijn om de potentiële klant binnen te halen!

Goed webdesign

In een goed ontworpen website moeten alle elementen bij elkaar komen en elkaar versterken. Dit betekent dat de klant goed helder moet hebben hoe erop de website genavigeerd moet worden en waar hij/zij terecht kan met vragen. Het betekent ook dat de opmaak van de site overzichtelijk moet zijn. Dit wil zeggen een prettig maar rustig kleurgebruik, duidelijke lettergrootte en afgewogen gebruik van beeldmateriaal. Een professionele designer die specialisatie heeft van webdesign in Tilburg, bevat kennis van de nieuwste trends en technieken. Dit alles zal ervoor zorgen dat elke website een modern, fris en vooral functioneel uiterlijk krijgt en aantrekkelijk is voor potentiële klanten!

Zorg dat je webdesign in orde is en schakel hiervoor z.s.m. hulp in!

Het bericht Verkoop begint bij goed webdesign verscheen eerst op TechBird.nl.

» Lees verder ...